Yazarlar (3) |
![]() Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Hacettepe Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı ilkokul çağındaki tanılanmış özel yetenekli öğrencilerle oynanan çeşitli zekâ oyunlarının analitik düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda deneysel araştırma deseni kullanılan çalışmada zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki özel bir okulda öğrenim gören 22 özel yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Özel okulun araştırmaya dâhil edilmesinde uygun örnekleme yöntemi, bu okuldaki özel yetenekli öğrencilerin araştırmaya dâhil edilmesinde ise amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından özel yetenekli öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini ölçmek amacıyla ön ve son test olarak “AKE” testi ve “Kakuro testi” hazırlanmıştır. Uygulama sürecinde ise “Rat A Tat Cat” ve “Sleeping Queens” oyunları oynatılmış ve bu oyunların öğrencilerdeki analitik düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerine olan etkisi incelenmiştir. Araştırma sonucunda özel yetenekli öğrencilerle oynanan zeka oyunlarının özel yetenekli öğrencilerin analitik düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerini geliştirdiği görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Mind games | gifted students | analytical thinking | critical thinking | decision-making |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI |
Dergi ISSN | 2146-8249 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI/Web of Science: Emerging Sources Citation Index (ESCI) |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Sayı | 17 |
Sayfalar | 1 / 13 |
Doi Numarası | 10.30786/jef.506669 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.30786/jef.506669 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |