img
The effects of mind games on higher level thinking skills in gifted students    
Yazarlar
Özlem Baş
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Okan KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Bilge Gök
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı ilkokul çağındaki tanılanmış özel yetenekli öğrencilerle oynanan çeşitli zekâ oyunlarının analitik düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda deneysel araştırma deseni kullanılan çalışmada zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki özel bir okulda öğrenim gören 22 özel yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Özel okulun araştırmaya dâhil edilmesinde uygun örnekleme yöntemi, bu okuldaki özel yetenekli öğrencilerin araştırmaya dâhil edilmesinde ise amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından özel yetenekli öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini ölçmek amacıyla ön ve son test olarak “AKE” testi ve “Kakuro testi” hazırlanmıştır. Uygulama sürecinde ise “Rat A Tat Cat” ve “Sleeping Queens” oyunları oynatılmış ve bu oyunların öğrencilerdeki analitik düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerine olan etkisi incelenmiştir. Araştırma sonucunda özel yetenekli öğrencilerle oynanan zeka oyunlarının özel yetenekli öğrencilerin analitik düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerini geliştirdiği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Mind games, gifted students, analytical thinking, critical thinking, decision-making
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Education and Future
Dergi ISSN 2146-8249
Dergi Tarandığı Indeksler ISI/Web of Science: Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2020
Sayı 17
Sayfalar 1 / 13
Doi Numarası 10.30786/jef.506669
Makale Linki http://dx.doi.org/10.30786/jef.506669
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
The effects of mind games on higher level thinking skills in gifted students

Paylaş