img
Preservice mathematics teachers' competencies in the process of transformation between representations for the concept of limit: A qualitative study     
Yazarlar
Doç. Dr. Okan KUZU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, matematik öğretmeni adaylarının limit kavramına yönelik kullandıkları temsiller dış temsillere göre belirlenmiş ve temsiller arası dönüşüm sürecine ilişkin karşılaşılan sorunlar araştırılmıştır. Bu bağlamda, 2018–2019 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 41 matematik öğretmeni adayına “Limit Temsil Dönüşüm Testi” uygulanmıştır. Nitel araştırma modellerinden durum çalışması modeli ile tasarlanan bu çalışmada, içerik analizi ile veriler çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, açıklamaları yetersiz veya farklılık gösteren adaylar ile yapılandırılmamış görüşmeler yapılmış ve karşılaşılan sorunlar belirlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, adayların en çok girdi temsil türü sözel olan sorularda zorlandıkları görülmüştür. Yanlış cevap veren adayların ağırlıklı olarak, kavram ve süreçte eksikliklerinin olduğu, limit problemini tam anlamlandıramadığı ortaya çıkmıştır. Özellikle, limit noktası kavramını bilmede, fonksiyonu belirlemede ve sözel veriyi yorumlamada güçlükler yaşandığı belirlenmiştir. Kavram ve süreçte doğru ilerleyen adayların ise işlem hatası ve dikkatsizlik nedeniyle yanlış yaptıkları görülmüştür. Hataların, girdi temsili sözel olan sorularda ağırlıklı olarak “alan bilgisi eksikliği” ve “okuduğunu anlama eksikliği” temalarında; girdi temsili grafik olan sorularda “dikkatsizlik” temasında; girdi temsili cebir ve nümerik olan sorularda ise “alan bilgisi eksikliği” teması altında toplandığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
External representations, Limit, Multiple representations
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Pegem Journal of Education and Instruction
Dergi ISSN 2146-0655
Dergi Tarandığı Indeksler Journals Indexed in Eric
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2020
Cilt No 10
Sayı 4
Sayfalar 1037 / 1066
Doi Numarası 10.14527/pegegog.2020.032
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2020.032