img
Türkiye de İlköğretim I Kademede Görevli Sınıf Öğretmenlerinin Davranış Yönetimi Yeterlikleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Nuri BALOĞLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada Türkiye'de ilköğretimin birinci kademesinde görev yapan sınıf (ilkokul) öğretmenlerinin davranış yönetimi yeterlik düzeyleri aynı kurumlarda denetim görevi yapan ilköğretim müfettişlerinin görüşleriyle belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma örneklemini Türkiye'de 14 ilde görev yapan 417 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Bilgi toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin davranış yönetimi yeterliklerine ilişkin müfettiş görüşlerinin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu elde edilen bulgularda, öğretmenlerin sınıf yönetiminde davranış yönetimi yeterliği açısından orta düzeyde oldukları saptanmıştır. Araştırmada ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin davranış yönetimi konusunda eğitim ihtiyaçlarının bulunduğu ve bunun da öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarında yapılacak bazı düzenlemeler ile giderilebileceği önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
davranış yönetimi,sınıf yönetimi,ilk öğretim öğretmenleri,sınıf öğretmenleri,öğretmen eğitimi,ilk öğretim
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
Dergi Tarandığı Indeksler TUBİTAK - ULAKBİM EBSCO host The Directory of Open Access Journals - DOAJ Türk Eğitim İndeksi Akademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS Index)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2002
Cilt No 3
Sayı 1
Sayfalar 21 / 30
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş