img
Öğretmen Yetkinliğinin Tarihsel Gelişimi ve Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği Türk Kültürüne Uyarlama Dil Geçerliği ve Faktör Yapısının İncelenmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Nuri BALOĞLU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Engin Karadağ
Türkiye
Özet
Yetkinlik, başarılı bir öğretim görevi için gerekli bir niteliktir. Öğretmenler bu niteliğin temellerini öğretmenlik eğitimi süresi içerisinde (eğitim fakültelerinde) kazanmakta, ilk ve ortaöğretim kurumlarında yürüttükleri öğretim görevi içerisinde de geliştirmektedirler. Yetkinlik konusunun kuramsal temelleri Rotter’in (1966) Kontrol Odağı ve Bandura’nın (1977) Sosyal Öğrenme kuramlarına dayanır. Bu kavramın ayrıca, bir durumsal liderlik teorisi olan Reddin’in (1970) 3D Kuramıyla da ilişkili olduğu görülmektedir. Bu çalışmada, öğretmen yetkinliği kavramı bu üç teoriyle çizilen kavramsal çerçevede tartışılarak açıklanmaya çalışılmıştır. Yine bu çalışmada Öğretmen Yetkinliği konusunda Tschannen-Moran & Woolfolk-Hoy (2001) tarafından geliştirilen Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlaması yapılarak dil geçerliği ve faktör yapısı incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler
öğretmen yetkinliği,faktör yapısı,ohio öğretmen yetkinlik ölçeği,geçerlik,güvenirlik,ölçek uyarlama,türk kültürü,dil geçerliği,türkçeye uyarlama
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
Dergi ISSN 1300-4832
Dergi Tarandığı Indeksler Alan
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2008
Sayı 56
Sayfalar 571 / 606
Makale Linki http://www.kuey.net/index.php/kuey/article/view/848
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 26

Paylaş