img
Eğitim Kurumlarında Örgüt İklimi ve Örgüt Etkinliği Algısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi   
Yazarlar
Engin Karadağ
Türkiye
Prof. Dr. Nuri BALOĞLU Prof. Dr. Nuri BALOĞLU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Tuba Korkmaz
Özet
Örgüt iklimi, bir örgütü diğerlerinden ayırt eden ve çalışanlar tarafından algılanan, örgütün değerleri ve özellikleri ile ifade edilebilen ve süreklilik gösteren karakteristik özellikleridir. İklim, bütün örgütsel işlevleri yakından etkiler. Yani, iklim örgütün kar, üretim, iş tatmini, moral seviyesi vb. gibi çıktıları üzerinde belirleyici bir role sahiptir. Başarı ve tatmini etkilediğinden örgüt hedeflerine ulaşmada ve örgüt geliştirmede iklimden itici bir güç olarak faydalanılabilir. Huzur ve güven ortamı getiren, yaratıcılık ve yenilikçiliği ön planda tutan bir örgüt iklimi, hem çalışanlara hem de örgüte karşılıklı fayda getirir. Bu araştırmada örgüt iklimi ve örgüt etkinliği arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada düşük ve yüksek örgüt iklimi puanı belirlenmiş olan iki ilköğretim okulunda görevli öğretmenler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, samimi bir atmosferin var olduğu bir iklime sahip eğitim kurumunda yüksek örgüt iklimi puanı ile ve örgüt etkinliği arasında .733 korelasyon olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2008
Cilt No 9
Sayı 3
Sayfalar 63 / 71
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt9Sayi3/JKEF_9_3_2008_63_71.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 14

Paylaş