Yazarlar |
Engin Karadağ
Türkiye |
Nuri BALOĞLU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Erkan Kücük
|
Özet |
Bu çalışmada, yönetici denetim algısının öğretmenlerin mesleki motivasyon düzeyine olan etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni, Ġstanbul ili Eyüp ilçesindeki ilköğretim okullarında görevli 1103 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 15 ilköğretim okulunda görevli ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 237 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler iki ölçek yardımıyla toplanmıştır. Ekleme (2001) tarafından geliştirilen Denetim Algısı Ölçeği, 5’li Likert tipi ve üç alt boyuttan oluşmaktadır. Yıldırım (2006) tarafından geliştirilen Mesleki Motivasyon Ölçeği ise 6’lı Likert tipi ve üç alt boyuttan oluşmaktadır. Teorik modellemede mesleki motivasyon alt boyut değerleri içsel, denetim algısı alt boyut değerleri de dışsal değişken olarak atanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler, birbirine bağımlı sebepleri yansıtan PATH diyagramı kullanılarak açıklanmıştır. Veri analizleri LISREL 8.80 [Linear Structural Relationship] programı kullanılarak yapılmıştır. Bulgular, öğretmenlerdeki denetim algısının mesleki motivasyon üzerinde etkili, fakat bunun temel kaynağının gizil değişkenler olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 417 / 437 |