Yazarlar |
Hamza Öz
|
Nuri BALOĞLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğrencilerinokullarındaliderliğideneyimlemesiönemlidir.Liderlikdeneyimiöğrencilerin sorumluluk alma, girişimde bulunma, takım kurma, yönetme ve takımlar arasında iş birliği geliştirmebecerilerinigeliştirecekvegelecekteyapacağıbüyükişleriçinbiraltyapıoluşturacaktır. Bu çalışmada; üniversite öğrencilerinin okulöncesi eğitimden yükseköğretime kadar geçtiği her eğitim kademesinde elde etmiş olduğu liderlik deneyimlerinin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma paradigmasına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Orta Anadolu’da bulunan bir üniversitenin Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulundaki programlarda öğrenim görmekte olan sekizi kız ve sekizi erkek toplam 16 son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve katılımcıların görüşlerini yazılı olarak ifade ettikleri bir formyardımıiletoplanmıştır.Verileriçerikanalizitekniğiileçözümlenmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen bulgular ilgili literatür temelinde tartışılmıştır. Bulgulara dayalı bazıöneriler geliştirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | GEFAD |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Cilt No | 40 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 139 / 158 |
Doi Numarası | 10.17152/gefad.685632 |
Makale Linki | http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/pub/gefad/article/685632 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |