img
Öğrencilerin Eğitim Kademelerinde Liderliği Deneyimleme Durumlarının Analizi    
Yazarlar
Hamza Öz
Prof. Dr. Nuri BALOĞLU Prof. Dr. Nuri BALOĞLU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğrencilerinokullarındaliderliğideneyimlemesiönemlidir.Liderlikdeneyimiöğrencilerin sorumluluk alma, girişimde bulunma, takım kurma, yönetme ve takımlar arasında iş birliği geliştirmebecerilerinigeliştirecekvegelecekteyapacağıbüyükişleriçinbiraltyapıoluşturacaktır. Bu çalışmada; üniversite öğrencilerinin okulöncesi eğitimden yükseköğretime kadar geçtiği her eğitim kademesinde elde etmiş olduğu liderlik deneyimlerinin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma paradigmasına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Orta Anadolu’da bulunan bir üniversitenin Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulundaki programlarda öğrenim görmekte olan sekizi kız ve sekizi erkek toplam 16 son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve katılımcıların görüşlerini yazılı olarak ifade ettikleri bir formyardımıiletoplanmıştır.Verileriçerikanalizitekniğiileçözümlenmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen bulgular ilgili literatür temelinde tartışılmıştır. Bulgulara dayalı bazıöneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı GEFAD
Dergi ISSN 1301-9058
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 40
Sayı 1
Sayfalar 139 / 158
Doi Numarası 10.17152/gefad.685632
Makale Linki http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/pub/gefad/article/685632
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Öğrencilerin Eğitim Kademelerinde Liderliği Deneyimleme Durumlarının Analizi

Paylaş