Yazarlar (1) |
Doç. Dr. Nilay ÇAĞLAYAN DİLBER
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Ayrı bir disiplin alanı olduğu artık kabul edilen yabancılara Türkçeöğretiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Ancak yabancılara Türkçe öğretiminehâkim uzmanların yetiştirilmesi, ders materyallerinin oluşturulması, Türkçeninöğretimine uygun yöntem ve tekniklerin belirlenmesi gibi çeşitli sorunlar da henüzçözülebilmiş değildir. Bu sorunların çözümüne katkı sağlaması için başvurulmasıgereken en önemli kaynaklardan biri de alana özgü yazılmış kaynak kitaplardır.Yabancılara Türkçe öğretimine ilişkin alan yazında çeşitli kaynak kitaplar yeralmaktadır. Bu çalışmada da yabancılara Türkçe öğretimini doğrudan içeriklendirenTürkçe yazılmış kaynak kitapların incelenmesi amaçlanmıştır. İçerik çözümlemesiyapılan çalışmada ele alınan kitaplar bölümlenlendirme, bölümlerin ve konularıniçeriklendirilmesi, kitaplar arasındaki içeriklendirmede ortaklıklar ve farklılıklar gibiaçılardan ele alınmıştır. Alana özgü pek çok kaynakça çalışması yapılmışkenkaynakların içeriğinin çözümlenmesine dair yeterli çalışma bulunmamaktadır. Buçalışmayla belirtilen eksikliğin giderilmesi, bundan sonra yazılacak olan kaynakkitaplara yol gösterilmesi ve alan yazındaki eksikliklerin belirlenmesi bağlamındaalana katkı sağlanması beklenmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-3416 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Cilt No | 31 |
Sayfalar | 111 / 128 |
Doi Numarası | 10.19171/uefad.430159 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.19171/uefad.430159 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |
Google Scholar | 17 |