Yazarlar (2) |
Burak Medin
Erciyes Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Ali KAYMAK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada temel olarak sinema ve felsefe ilişkisine odaklanıldı ve bu odak noktasından hareketle özelde Elie Faure’un sineplastik kavramı bağlamında Onur Ünlü’nün “Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok” (2017) filmi hakkında sinematik imajlar üzerinden bir analiz gerçekleştirildi. Felsefik film çözümlemesine kuramsal ardalan oluşturması amacıyla sinema felsefesinin kökenleri, sinema felsefesine yönelik çeşitli yaklaşımlar ve tartışmalar üzerinde duruldu. Sineplastik bir bakışla bakıldığında, filmdeki bazı hareket-zaman bloklarının ağır çekim tekniğiyle sabit imajlara dönüştürüldüğü, zamanın bu teknik ile esnetildiği ve uzatıldığı, bu tekniğin ayrıca düşünsel katılıma davet eden filmi organik öykülemeden uzaklaştırdığı görülmektedir. Sabit imajların yanı sıra duygulanım imaj olarak da ifade edilen yakın plan kullanımı ve ışığın olağandışı tercihi de filmdeki diğer sineplastik unsurlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Sonuç olarak filmde tercih edilen bu sineplastik kullanımlar ile filmin bizatihi kendisinin felsefe yapma yetkinliğine yaklaştığını iddia etmek mümkündür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi |
Dergi ISSN | 1305-2411 |
Dergi Tarandığı Indeksler | irectory of Open Access Journals (DOAJ), EBSCO Communication Mass Media Complete (CMMC) ve Index Copernicus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Sayı | 33 |
Sayfalar | 55 / 78 |
Makale Linki | http://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/tr/pub/issue/59049 |