img
Okul dneyimi I dersinde işbirliği sürecinin değerlendirilmesi Kırşehir eğitim fakültesi örneği   
Yazarlar
Rüştü Yeşil
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okul deneyimi I dersinin amacı, öğretmen yetiştirme sürecinin başında öğretmen adaylarına, öğretmenlik mesleğini tanıtmaktır. Bu süreçte öğretmen adayları ve uygulama öğretim elemanı ile uygulama okulu yönetici, öğretmen ve öğrencileri, işbirliği yapmak zorundadır. Ders sürecinin başarısı, bu kişilerin sorumluluklarını yerine getirmesine bağlıdır. Bu çalışma, işbirliği içerisinde olması gereken kişilere göre öğretmen adaylarının beklentilerini ve beklentilerinin karşılanma düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma ile ilgili veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formunun, birinci sınıf öğrencilerine uygulanması ile elde edilmiştir. Anket formu, beklentileri ve karşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin başında ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlanmasında aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r değerlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonunda, öğretmen adaylarının uygulama öğretim elemanı ve öğretmeni, uygulama okulu yöneticisi ve öğrencileri ile diğer öğretmen adaylarından beklentilerinin yüksek olmasına karşılık, bu beklentilerinin karşılanma düzeylerinin anlamlı bir farkla düşük olduğu belirlenmiştir. Bu anlamlı fark, işbirliği içerisinde olması gereken kişilerin karşılıklı görev ve sorumluluklar hakkındaki bilgi yetersizliklerinden ve etkin bir denetleme mekanizmasının kurulamamasından kaynaklanabilir. Öğretmen adaylarının en çok yardım beklediği kişiler uygulama öğretim elemanları iken, beklentilerinin en düşük olduğu kişiler uygulama okulu öğrencileridir. Öğretmen adaylarının beklentileri en çok kendi arkadaşları tarafından, en az da uygulama okulu öğretmenleri tarafından karşılanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının işbirliği içerisinde olması gereken kişilere göre beklentileri ve beklentilerinin karşılanma düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
Dergi Tarandığı Indeksler Ebscho
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2006
Cilt No 46
Sayfalar 227 / 310
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş