Yazarlar |
Rüştü Yeşil
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genel olarak amacı, öğretmen adaylarını neye aday oldukları konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak alacakları derslere daha bilinçli yaklaşmaları için bu ders, öğrenciler açısından önemli bir fırsattır. Bu çalışmanın ana problemi ve genel amacı, öğrencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilişsel, duyuşsal ve davranışsal beklentilerini ve bunların karşılanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formunun, Kırşehir Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerine uygulanması ile elde edilmiştir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerin karşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin başında ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlanmasında aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r değerlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karşılamadığı, beklentilerle karşılanma düzeylerinin yüksekten düşüğe doğru duyuşsal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmiştir. Ayrıca belirtilen boyutlar arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Boyutlar arasındaki en güçlü ilişki duyuşsal ve davranışsal boyutlar arasındadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ebscho |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2006 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 55 / 72 |