img
Okul deneyimi I dersinde öğrencilerin beklentileri ve bu beklentilerin karşılanma düzeyi   
Yazarlar
Rüştü Yeşil
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genel olarak amacı, öğretmen adaylarını neye aday oldukları konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak alacakları derslere daha bilinçli yaklaşmaları için bu ders, öğrenciler açısından önemli bir fırsattır. Bu çalışmanın ana problemi ve genel amacı, öğrencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilişsel, duyuşsal ve davranışsal beklentilerini ve bunların karşılanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formunun, Kırşehir Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerine uygulanması ile elde edilmiştir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerin karşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin başında ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlanmasında aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r değerlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karşılamadığı, beklentilerle karşılanma düzeylerinin yüksekten düşüğe doğru duyuşsal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmiştir. Ayrıca belirtilen boyutlar arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Boyutlar arasındaki en güçlü ilişki duyuşsal ve davranışsal boyutlar arasındadır.
Anahtar Kelimeler
öğrenci beklentileri,öğretmen eğitimi,okul deneyimi,öğretmen adayları
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Ebscho
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2006
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 55 / 72
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 16

Paylaş