img
ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin drama yöntemine karşı tutumlarının değerlendirilmesi   
Yazarlar
Engin Karadağ
Türkiye
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma kapsamında İlköğretim üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ünitesi seçilmiştir. Seçilen ünite kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi, deney grubuna ise drama yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma sonunda tutumlarında nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında ve ünite sonunda olmak üzere iki defa tutum ölçeği uygulanmıştır. Tutum ölçekleri vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ), standart sapma (ss) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Ebscho, Ulkabim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2005
Cilt No 19
Sayı 1
Sayfalar 45 / 53
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş