Yazarlar |
Engin Karadağ
Türkiye |
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma kapsamında İlköğretim üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ünitesi seçilmiştir. Seçilen ünite kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi, deney grubuna ise drama yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma sonunda tutumlarında nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında ve ünite sonunda olmak üzere iki defa tutum ölçeği uygulanmıştır. Tutum ölçekleri vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ), standart sapma (ss) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ebscho, Ulkabim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2005 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 45 / 53 |