img
img
Son Sınıf Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Üzerine Düşünceleri   
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Özlem AFACAN Prof. Dr. Özlem AFACAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Neslihan ÖZBEK Prof. Dr. Neslihan ÖZBEK
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Aydoğdu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Günümüz bilgi ile iletişim çağında ülkeler, kültürel, toplumsal, ekonomik ve teknolojik alanlarda devamlı değişmekte ve gelişmektedir. Çağın getirdiği bu yeniliklere uyum sağlamak sadece iyi eğitilmiş bireylerle mümkün olabilmektedir. Buradan hareketle bu araştırma, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimi üzerine düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, var olan durumu, var olduğu biçimde ve nesnel bir yaklaşım ile ortaya koyma üzerine temellendirilen tarama modeli niteliğindedir. Araştırma grubunu Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 4. sınıfa devam eden toplam 79 öğretmen adayı oluşturmaktır. Veri toplama aracı olarak Cobern vd. 2014 tarafından geliştirilen “Pedagogy of Science Teaching Test POSTT ” isimli ölçeğin Türkçe’ye uyarlanmış hali olan “Fen Öğretiminde Eğitsel Yaklaşım Testi FÖEYT ” kullanılmıştır. FÖEYT’nde fen öğretim yöntemlerinden “doğrudan öğretim, aktif doğrudan, yapılandırılmış sorgulayıcı ve yapılandırılmamış buluş” ile ilgili olarak yazılmış ve 4 seçenekten oluşan toplam 16 soru yer almaktadır. Araştırma bulgularında öğretmen adaylarının her bir soruya verdiği cevapların yüzde ve frekans değerleri grafiksel olarak gösterilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının fen öğretimi üzerine “yapılandırılmış sorgulayıcı” ve “yapılandırılmamış buluş” ile öğretim düşüncesine sahip oldukları tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Researcher:Social Science Studies
Dergi ISSN 2199-1553
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 5
Sayı 2
Sayfalar 304 / 320
Doi Numarası 10.18301/rss.305
Makale Linki http://www.rssstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=305