img
img
Öğretmen ve Öğrencilerinin Okuduğu/Tavsiye Ettiği Kitaplar ve BuKitapları Beğenme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar (3)
Behçet Altuntaş
Prof. Dr. Remzi CAN Prof. Dr. Remzi CAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdulkerim KARADENİZ Prof. Dr. Abdulkerim KARADENİZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çocuk edebiyatının en temel işlevlerinden biri, çocuklara okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırmaktır. Çocukların okuma alışkanlığı kazanmasında en önemli faktörlerden birisi de keyif alarak okuyacakları, kendilerine hitap eden nitelikli çocuk edebiyatı ürünleriyle tanışmalarıdır. Okuma alışkanlığı üzerine yapılan çalışmalar hem öğrencilerin okuyacakları kitapları seçerken hem öğretmenlerin öğrencilere kitap tavsiye ederken zorlandıklarını ortaya koymaktadır. Bu çalışma, öğrencilere kitap seçerken ve öğretmenlere kitap tavsiye ederken yardımcı olacak bir kitap listesi hazırlamak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bunun yanında çalışmanın diğer amacı öğrencilerin kitabı beğenme ve öğretmenlerin kitap tavsiye etme nedenlerini belirlemektir. Bu amaçlar doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan anketlerle öğretmen ve öğrencilerden o güne kadar okudukları ve tavsiye edebilecekleri eserlerden yedi tanesini beğenilme sırasına göre yazmaları istenmiştir. Toplam 50 öğretmen ve 951 öğrencinin katıldığı anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin sırasıyla en beğendikleri ve tavsiye ettikleri kitapların Sol Ayağım, Sherlock Holmes, Canavar Peşinde, 4N 1K ve Nutuk olduğu; öğretmenlerin en beğendikleri ve tavsiye ettikleri kitapların sırasıyla: Sol Ayağım, Charli'nin Çikolata Fabrikası, Çalıkuşu, İnsan Ne ile Yaşar, Küçük Prens olduğu görülmektedir. Öğretmen ve öğrencilerin en çok tavsiye ettiği on kitap karşılaştırıldığında Charli'nin Çikolata Fabrikası, Çalıkuşu, İnsan Ne ile Yaşar, Küçük Prens, Sadako ve Şeker Portakalı isimli altı kitabın ortak olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Journal of Languages’ Education and Teaching (IJLET)
Dergi ISSN 2198-4999
Dergi Tarandığı Indeksler Modern Language Association MLA, Linguistics Abstracts Online, Asian Education Index, Index Copernicus International Journals Master List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 8
Sayı 4
Sayfalar 101 / 109
Doi Numarası 10.29228/ijlet.46032
Makale Linki https://ijlet.com/?mod=tammetinmakaleadi=makaleurl=368621d0-a2b7-4217-b719-b3dcbf2b3f2f.pdfkey=46032