Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma kapsamında; eşzamansız etkileşim araçları ile desteklenen programlama dilleri dersinin farklı öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğrenim gören ve Programlama Dilleri-II dersini alan 53 öğretmen adayı oluşturmuştur. Ancak, bu 53 öğrenciden uygulama kapsamında yapılan etkinliklere düzenli bir şekilde devam etmeyen sekiz öğrenci araştırma kapsamı dışında bırakılmış ve tüm analizler 45 öğrenciden elde edilen veriler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan 10 haftalık uygulama sürecinde; haftada üç saat teorik, iki saat de uygulama şeklinde yürütülen ders için, çevrimiçi olarak bilgi paylaşımına izin verecek şekilde, eş-zamansız etkileşim araçları içeren bir ortam oluşturulmuştur. Bu ortamda öğrencilerin öğretim elemanı ile bireysel olarak iletişime geçmesini sağlayacak olan ve e-postaya benzer özellikler taşıyan mesajlaşma aracından ve tüm öğrencilerin ve öğretim elemanının birbirleriyle etkileşime geçmelerine imkân tanıyan blog aracından faydalanılmıştır. Araştırmanın sonuçları çalışma grubundaki 45 öğrencinin 23’ünün derin öğrenme yaklaşımına, 22’sinin ise yüzeysel öğrenme yaklaşımına sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin; akademik başarı puanları, derse karşı motivasyonları ve aldıkları eğitime ilişkin memnuniyet düzeyi puanları sahip oldukları öğrenme yaklaşımına göre anlamlı bir farklılık göstermekte iken, aldıkları eğitime ilişkin değerlendirme puanları … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 9th International Computer Instructional Technologies Symposium |
Kongre Tarihi | 20-05-2015 / 22-05-2015 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Afyon |