Yazarlar |
Prof. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğretmen adaylarının, ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve akademik başarıları ile arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Çalışmanın verileri 186 öğretmen adayından elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri ve cinsiyetleri ile öğrenme yaklaşımları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığı ve öğrenme yaklaşımlarının akademik başarılarını etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırma sonuçları; BÖTE Bölümü öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun (%78,5) derin ders çalışma yaklaşımını, az bir kısmının ise (%21,5) yüzeysel ders çalışma yaklaşımını tercih ettiğini göstermektedir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri öğretmen adaylarının derin ders çalışma yaklaşımları üzerinde anlamlı bir farklılık göstermezken yüzeysel ders çalışma yaklaşımları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları; öğretmen adaylarının derin ders çalışma yaklaşımı ortalama puanları ile akademik başarı puanları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki, yüzeysel ders çalışma yaklaşımı ortalama puanları ile akademik başarı puanları arasında ise düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2015 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 261 / 275 |