img
BÖTE Bölümü Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi ve Akademik Başarıya Etkisi    
Yazarlar
Prof. Dr. Mustafa YAĞCI Prof. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğretmen adaylarının, ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve akademik başarıları ile arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Çalışmanın verileri 186 öğretmen adayından elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri ve cinsiyetleri ile öğrenme yaklaşımları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığı ve öğrenme yaklaşımlarının akademik başarılarını etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırma sonuçları; BÖTE Bölümü öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun (%78,5) derin ders çalışma yaklaşımını, az bir kısmının ise (%21,5) yüzeysel ders çalışma yaklaşımını tercih ettiğini göstermektedir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri öğretmen adaylarının derin ders çalışma yaklaşımları üzerinde anlamlı bir farklılık göstermezken yüzeysel ders çalışma yaklaşımları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları; öğretmen adaylarının derin ders çalışma yaklaşımı ortalama puanları ile akademik başarı puanları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki, yüzeysel ders çalışma yaklaşımı ortalama puanları ile akademik başarı puanları arasında ise düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2015
Cilt No 16
Sayı 3
Sayfalar 261 / 275
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Google Scholar 6

Paylaş