Yazarlar |
Prof. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Mobil öğrenme çok çeşitli öğretim yaklaşımlarını destekler ve bireyselleştirilmiş öğretimde kullanılacak potansiyele sahiptir. Teknoloji ile eğitimin entegrasyonu teknoloji bilgisi ve pedagojik bilgi arasındaki ilişkinin kurulmasına bağlıdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının mobil öğrenime yönelik tutumları ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Betimsel tarama modeli ile yürütülen araştırmanının çalışma grubunu 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde iki Devlet Üniversitesinin 10 farklı öğretmen yetiştirme programının son sınıflarında öğrenim gören toplam 397 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları teknopedagojik alan bilgisi açısından kendilerini orta düzeyde yeterli görmektedir. Bununla birlikte mobil öğrenmeye yönelik tutumları orta düzeydedir. Ayrıca öğretmen adaylarının mobil öğrenime yönelik tutumları ve teknopedagojik alan bilgileri ile cinsiyet ve bölüm değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Bir diğer araştırma sonucu ise öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgileri ile mobil öğrenime yönelik tutumları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğudur. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda çeşitli önerilerde getirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-8944 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 44 |
Sayfalar | 543 / 563 |
Doi Numarası | 10.21764/maeuefd.295244 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.21764/maeuefd.295244 |