Yazarlar |
Prof. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının, öğretim ortamında etkin teknoloji kullanımı olarak tanımlanan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin incelenmesidir. Veriler 86'sı kız ve 143'ü erkek olmak üzere toplam 229 öğretmen adayından elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının cinsiyetlerine, bölümlerine, yaş gruplarına ve bilgisayar kullanım düzeylerine göre TPAB yeterlilik puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının TPAB yeterlik düzeylerinin orta düzeyde olduğu, bölümlerine, yaş gruplarına ve bilgisayar kullanım düzeylerine göre puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu, cinsiyetlerine göre ise teknoloji bilgisi alt boyutu dışında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ISI, EBSCO, TR DİZİN, Sobiad |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2016 |
Cilt No | 24 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 973 / 988 |