img
Lise Öğretmenlerinin Fatih Projesinin Uygulanma Düzeyine Yönelik Görüşleri Ve Derslerine Yansıtma Yeterlikleri Kırşehir İli Örneği   
Yazarlar
Doç. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Hızla gelişen teknoloji hayatımızın her alanını etkilemektedir. Teknolojinin ilerlemesi özellikle eğitimin daha ileriye taşınmasına zemin hazırlamaktadır. Bu konuda yapılan en önemli adım ise "Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH)" Projesi'dir. Bu proje kapsamında öğrencilerin ve öğretmenlerin etkileşimli birlikteliği öğrencilerin daha kaliteli eğitim ortamlarında kendilerini geliştirmelerini hedeflemiştir. Bu hedefin gerçekleşebilmesi için öğretmenlerin FATİH Projesi kapsamında kullanılan araçların kullanımı konusunda yeterli düzeyde bilgi birikimine sahip olmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin, FATİH Projesinin uygulanma düzeyine dair görüşlerini ve derslerine yansıtma düzeylerini belirlemektir. Araştırma Kırşehir ili merkez ilçesinde 10 farklı lisede görev yapan 240 lise öğretmeni ile sınırlıdır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin FATİH Projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri orta düzeydedir. Ayrıca öğretmenlerin FATİH Projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri, ölçeğin e-içerik kullanımı ve kurum yeterliği boyutlarında cinsiyete göre, e-içerik kullanımı, öz-yeterlik ve proje getirileri ile kurum yeterliği boyutunda ise yaş ve mesleki kıdem değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı International Journal Of Eurasia Social Sciences
Dergi ISSN 2146-1961
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2016
Cilt No 7
Sayı 23
Sayfalar 191 / 205
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş