img
The Effect of Web Pedagogical Content Knowledge and Study Approach on Academic Achievement in Web-Based Learning    
Yazarlar
Doç. Dr. Mustafa YAĞCI
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, web tabanlı öğrenmede web pedagojik içerik bilgisinin (WPİB) ve öğrenme stillerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi BÖTE Bölümü’nde öğrenim gören toplam 49 öğrenci (25 deney grubu, 24 kontrol grubu) ile yürütülmüştür. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrenciler dersi web tabanlı ortamda işlerken,kontrol grubundaki öğrenciler geleneksel yöntem (düz anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap) ile işlemişlerdir. Uygulama 12 hafta sürmüştür. Verilerin toplanmasında akademik başarı testi, öğrenme stilleri ölçeği ve WPİB ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadanelde edilen bulgulara göre; deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin sontest akademik başarı puanları arasında anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin tercih ettiği öğrenme stillerinin sontest akademik başarı puanlarında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlenmiştir. Bir diğer sonuç ise deney grubu öğrencilerinin WPİB ile sontest akademik başarı puanları arasında anlamlı bir ilişki olmadığıdır.
Anahtar Kelimeler
Web-based learning, Study approaches, Academic achievement, Web pedagogical content knowledge
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı C.U Faculty of Education Journal
Dergi ISSN 1302-9967
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 49
Sayı 1
Sayfalar 382 / 399
Doi Numarası 10.14812/cufej.584161