Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
90’lar internet ve uydu iletişiminin dünyaya egemen olmaya başladığı yıllardır. 2000’lerle birlikte yeni nesil internet etkisini göstermeye başlamıştır. Web 2.0 denilen bu ağ çeşidi ile pek çok insan aynı anda oyun oynayabilmekte, paylaşım yapabilmekte ve çeşitli içeriğe erişebilmektedir. Yaygın ağın hızlanması, erişimin ucuzlaması çok sayıda insanın dakikalar, saatlerce çevrimiçi kalmasına neden olmuştur. Bu araştırma, sosyal medya araçlarından en çok kullanılanı olan Facebook’a bağımlılığı ölçmek için geliştirilmiş bir ölçeğin Türkçeleştirilmesini ve Facebook bağımlılığının okuma becerisine etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda Andreassen vd. (2012) tarafından geliştirilen 18 madde ve 6 boyuttan oluşan ölçek Türkçeleştirilmiştir. Bu sırada çeviri uzmanlarından yararlanılmıştır. Uzmanların olurlarının alınmasıyla oluşturulan ölçek, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar yarı yılında 325 kişilik bir … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | MLA dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The Journal of Academic Social Science Studies |
Dergi ISSN | 2147-2971 |
Dergi Tarandığı Indeksler | MLA, EBSCO, ASOS, TEİ (Türk Eğitim İndeksi), ARASTIRMAX, Akademik Dizin (AkademikTürk Dergileri İndeksi), Journal Seek, Research Bible, İSAM, Index Copernicus, Mendeley |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2015 |
Cilt No | 6 |
Sayfalar | 265 / 265 |
Doi Numarası | 10.9761/JASSS2942 |
Makale Linki | http://www.jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=2942 |