img
ERGENLİK DÖNEMİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI    
Yazarlar
Prof. Dr. Remzi CAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mustafa TÜRKYILMAZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdulkerim KARADENİZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boşzamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim yılının birinci döneminde Kırşehir ilmerkezindeki farklı sosyo-ekonomik düzeyden ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerineanket uygulanarak elde edilmiştir. Anket çalışması 627 öğrenciye uygulanmıştır. Bulgularkısmı öğrencilerin ankete verdikleri cevapların frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama(X) ve standart sapma (ss) değerleri kullanılarak oluşturulmuştur. Bulguların bir kısmı şuşekilde özetlenebilir: Örneklemdeki öğrencilerin 239’u kız, 388’i erkek öğrencilerdenoluşmaktadır. Elde edilen verilere göre kız öğrencilerin okuma sıklıklarının erkeköğrencilere göre daha fazla olduğu; anne-baba eğitim düzeyinin okuma sıklığını artırdığı,8. sınıf öğrencilerinin 11 ve 12. sınıf öğrencilerine göre daha fazla okuduğu tespitedilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-5007
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM, EBSCO, ASOS, DOAJ ve Türk Eğitim İndeksi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 11
Sayı 3
Sayfalar 1 / 21
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/index.html
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 36
Google Scholar 166

Paylaş