img
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerileri Üzerine Bir İnceleme      
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ARMUT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mustafa TÜRKYILMAZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerileri ile okur öz yeterlik algıları, okumayayönelik tutum düzeyleri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi; metintürlerine göre akıcı okuma düzeylerinin değişip değişmediğinin ortaya konması amaçlanmıştır.Çalışmaya Yozgat il merkezinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 340 ortaokul öğrencisikatılmıştır. Araştırma, nicel desenlerden betimsel ve ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür.Çalışma sonuçlarına göre akıcı okuma ile katılımcıların okur öz yeterlik algı düzeyleri arasındaolumlu ve anlamlı yönde bir ilişki vardır. Buna paralel okumaya yönelik tutum ile akıcı okumaarasında da olumlu yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Sosyal medyaya sahip olan öğrencilerinolmayanlara kıyasla daha akıcı okudukları; bilgilendirici metnin diğer metinlere kıyasla dahadüşük akıcılıkla okunduğu görülmüştür. Öyküleyici metnin en akıcı okunan metin türü olduğusonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar ilgili literatürle karşılaştırılarak tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2148-7758
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Cilt No 20
Sayfalar 217 / 236
Doi Numarası 10.17556/erziefd.330587
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.17556/erziefd.330587
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 6
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerileri Üzerine Bir İnceleme

Paylaş