Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmayla Türkçe öğretmen adaylarının bilim algısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 39’u kadın, 14’ü erkek olmak üzere 53 Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencisine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Bu formda öğretmen adaylarının bilime ilişkin algılarının niteliğinin belirlenmesine yönelik 9 soru bulunmaktadır. Bu bağlamda elde edilen sonuçlar şu şekilde ifade edilebilir. Katılımcılar, Türk bilim insanı denildiğinde akıllarına ilk gelen isimleri sırasıyla Aziz Sancar, İlber Ortaylı ve Halil İnalcık olarak yazmışlardır. Öğretmen adayları tarafından bilimin “uzaya, ağaca, çınara, kartopuna, yabancı dile ve galaksiye” benzetildiği görülmüştür. Araştırmada katılımcılardan bilim denilince zihinlerinde oluşan çağrışımlara ilişkin resimler yapmaları da istenmiştir. Bu resimlere bakıldığında teknolojik ürünlerin, laboratuvarlar ve laboratuvar malzemelerinin daha çok çizildiği görülmüştür … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Languages’ Education and Teaching |
Dergi ISSN | 2198-4999 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBIAD, Index Copernicus |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 09-2020 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 36 / 49 |
Doi Numarası | 10.29228/ijlet.45442 |
Makale Linki | https://ijlet.com/?mod=tammetinmakaleadi=makaleurl=f3c7428e-b37b-437d-ad26-7b9e8c8e58ab.pdfkey=45442 |