Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla betimleyici olarak yapılmıştır. Çalışma örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Kırşehir ili merkez ve ilçelerindeki 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim gören 822 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Katılımcıların Türkçe dersine yönelik tutumları; aile tipi ve ailenin aylık ortalama gelirine göre farklılık göstermemektedir. Buna karşın kızlar erkeklerden; 5. sınıflar 6, 7 ve 8. sınıflardan; anne-baba eğitim durumu ilköğretim olanlar diğerlerinden; kasabada yaşayanlar köy ve şehirde yaşayanlardan; cep telefonu bulunmayanlar bulunanlardan; sosyal medya kullanmayanlar kullananlardan; dört temel dil becerisindeki yeterlik algısı yüksek olanlar orta ve zayıf olanlardan … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Language Academy |
Dergi ISSN | 2342-0251 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Art Index (Art Research Database, EBSCO) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2020 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 51 / 67 |
Doi Numarası | 10.29228/ijla.45155 |
Makale Linki | http://www.ijla.net/index.jsp |