img
img
7 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında Bulunan Soruların Yenilenmiş BloomTaksonomisine Göre İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Çağrı Güven
Prof. Dr. Abdullah AYDIN Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada, 6, 7, 8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nda yer alan soruların YBT'nin bilişsel süreç boyutuna göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. TC MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından, 2004 yılı eğitim programı reformu çerçevesinde 6, 7, 8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2006–2007 öğretim yılından itibaren 6. sınıftan başlanarak kademeli olarak 7 ve 8. sınıflarda uygulamaya konulmuştur. Toplam 516 sorunun YBT'nin bilişsel süreç boyutu göz önüne alınarak sınıflandırılması yapılmıştır. Araştırmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemiyle elde edilmiştir. İncelenen soruların sınıflandırılması araştırmacı tarafından, Anderson ve çalışma arkadaşlarının 2001 yılında yazdıkları, Durmuş Ali Özçelik tarafından 2010 yılında Türkçeye çevirilmiş [A Taxonomy for Learning, Teaching, and Asessing] kitabındaki ölçütlere ve bu …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı EYFOR VI
Kongre Tarihi 05-11-2015 / 07-11-2015
Basıldığı Ülke
Basıldığı Şehir Lefkoşa
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 25

Paylaş