Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı Orhan Pamuk’un romanlarının eğitim-öğretim, okullar, öğretmen ve öğrenci bağlamında değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada Orhan Pamuk’un yayımlanmış on bir romanı, eğitim ve öğretim unsurları bağlamında incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi işe koşulmuştur. Doküman incelemesi, araştırılması hedeflenen olgu ve olgular hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsar. Doküman analizi yüzeysel, okuma gibi derinlikli okumayı ve yorum yapmayı da kapsamaktadır. Sonuçta yazarın Benim Adım Kırmızı, Beyaz Kale romanları dışındaki tüm romanlarında gerçek hayatla ilişkilendirilebilecek eğitim-öğretim unsurları bulunmuştur. Bu iki romanda ise usta çırak ilişkisinin daha önde olduğu söylenebilir. Pamuk’un romanlarında sıklıkla üniversiteye hazırlık kursları, başarılı olunamayan İngilizce ve matematik dersleri, bu derslerin … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | MLA dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Languages’ Education and Teaching |
Dergi ISSN | 2198-4999 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBIAD, MLA, ERIH PLUS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2021 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 196 / 218 |
Doi Numarası | 10.29228/ijlet.54902 |
Makale Linki | https://ijlet.com/index.jsp?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=c70b799c-d7ba-4794-9d49-d67c1aaa3942.pdf&key=54902 |