img
img
Orhan Pamuk’un Romanlarında Eğitim-Öğretim ve Unsurlarının İzleri    
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Mustafa TÜRKYILMAZ Prof. Dr. Mustafa TÜRKYILMAZ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı Orhan Pamuk’un romanlarının eğitim-öğretim, okullar, öğretmen ve öğrenci bağlamında değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada Orhan Pamuk’un yayımlanmış on bir romanı, eğitim ve öğretim unsurları bağlamında incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi işe koşulmuştur. Doküman incelemesi, araştırılması hedeflenen olgu ve olgular hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsar. Doküman analizi yüzeysel, okuma gibi derinlikli okumayı ve yorum yapmayı da kapsamaktadır. Sonuçta yazarın Benim Adım Kırmızı, Beyaz Kale romanları dışındaki tüm romanlarında gerçek hayatla ilişkilendirilebilecek eğitim-öğretim unsurları bulunmuştur. Bu iki romanda ise usta çırak ilişkisinin daha önde olduğu söylenebilir. Pamuk’un romanlarında sıklıkla üniversiteye hazırlık kursları, başarılı olunamayan İngilizce ve matematik dersleri, bu derslerin …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Journal of Languages’ Education and Teaching
Dergi ISSN 2198-4999
Dergi Tarandığı Indeksler SOBIAD, MLA, ERIH PLUS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2021
Cilt No 9
Sayı 4
Sayfalar 196 / 218
Doi Numarası 10.29228/ijlet.54902
Makale Linki https://ijlet.com/index.jsp?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=c70b799c-d7ba-4794-9d49-d67c1aaa3942.pdf&key=54902
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Orhan Pamuk’un Romanlarında Eğitim-Öğretim ve Unsurlarının İzleri

Paylaş