img
Öğretmen Algılarına Göre Liselerde İş Yaşamı Kalitesi ve Örgütsel Bağlılıkla İlişkisi   
Yazarlar
Prof. Dr. Mustafa ERDEM
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada öğretmenlerinin iş yaşamı kalitesi algılarının örgütsel bağlılık algılarını yordama derecesi belirlenmeye çalışılmıştır. Betimsel tarama modelindeki araştırmanın evrenini, Türkiye’deki kamu ve özel genel liselerde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 17 ilde görev yapan 801 kamu ve özel genel lise öğretmeni oluşturmaktadır. Lise öğretmenlerin iş yaşam kalitesini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen İş Yaşamı Kalitesi Ölçeği, örgüte bağlılıklarını ölçmek amacıyla da Balay’ın (2000) geliştirdiği Örgütsel Bağlılık Ölçeği uygulanmıştır. Veri analizinde, regresyon analizi uygulanmıştır. Anlamlılık testlerinde $alpha$=.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda, iş yaşamı kalitesinin alt boyutlarıyla örgütsel bağlılığın uyum boyutu arasında negatif ilişki görülürken, özdeşleşme ve içselleştirme boyutları arasında pozitif bir ilişki görülmüştür. İş yaşamı kalitesi, örgütsel bağlılığın uyum boyutundaki varyansın %28’ini yordarken, özdeşleşme boyutundaki varyansın %63’ünü, içselleştirme boyutundaki varyansın ise %34’ünü yordamaktadır.
Anahtar Kelimeler
orta öğretim,orta öğretim öğretmenleri,öğretmen algılamaları,örgütsel bağlılık,iş yaşamı kalitesi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
Dergi ISSN 1300-4832
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2010
Cilt No 16
Sayı 4
Sayfalar 511 / 536
Makale Linki http://www.kuey.net/index.php/kuey/article/view/902/678%E2%80%8E
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 26

Paylaş