img
İlköğretim Okullarında Okul Yaşamı Kalitesi: Van İli Örneği   
Yazarlar
Ali Erden
Uluslararası Final Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mustafa ERDEM
Türkiye
Özet
İlköğretim okullarında, okul yaşamı kalitesini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmaya, Van il merkezindeki resmi ilköğretim okullarının 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören 430 öğrenci katılmıştır. Veriler, Ainley ve Bourke (1992) tarafından geliştirilen "okul yaşamı kalitesi" ölçeğinin uyarlanması sonucu elde edilen "ilköğretim okullarında okul yaşamı kalitesi ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre "fırsat ve başarı, sosyal bütünleşme, genel doyum ve öğretmen" alt boyutlarında değerlendirilen okul yaşamı kalitesi, fırsat ve başarı alt boyutunda hiç ve diğer alt boyutlarda çok az düzeyinde algılandığı belirlenmiştir. 8. sınıf öğrencilerinin genel doyum ve öğretmen algıları 7. sınıflara göre daha olumludur. Kız öğrencilerin öğretmen alt boyutuna ilişkin algıları erkek öğrencilere göre daha olumludur. Sınıf mevcuduna göre, 26-30 kişilik ve 41-45 kişilik sınıflar, 46 ve üzeri sınıflara göre daha az genel doyum algısına sahip olmuşlardır. Sınıf mevcuduna göre, 36-40 kişilik sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin hem daha az ve hem de daha çok öğrencili sınıflara göre algılarının daha olumlu olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-5340
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2013
Cilt No 28
Sayı 3
Sayfalar 151 / 165
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87206
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş