img
İlköğretim Okullarının Mesleki Öğrenme Topluluğu Olma Durumlarının Değerlendirilmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Mustafa ERDEM
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okullarının mesleki öğrenme topluluğu olma durumlarının ortaya konulmasıdır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın hedef evreni Manisa’nın Demirci ve Ankara’nın Sincan ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerdir. Ölçme aracı 3 alt boyuttan oluşmakta olup, ölçeğin tamamı varyansın % 68’ini açıklamakta iken; ölçeğin alpha güvenirlik katsayısı ise ,97’dir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde; betimsel istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve F testi kullanılmıştır. ilköğretim okullarının amaçlarının öğretmenler tarafından paylaşılma ve bu amaçların öğrenmeye odaklanma düzeyine; ilköğretim okullarının işbirlikçi mesleki gelişim faaliyetlerine sahip olma düzeyine ve ilköğretim okullarında öğretmenlerin karara katılma ve desteklenme düzeyine öğretmenlerin büyük ölçüde katıldıkları ortaya çıkmıştır. Bu bulgular doğrultusunda ilköğretim okullarının büyük ölçüde mesleki öğrenme topluluğu olduğu sonucuna ulaşmak mümkündür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2011
Cilt No 19
Sayı 1
Sayfalar 151 / 167
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/817555
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş