Yazarlar (2) |
![]() Selçuk Üniversitesi, Türkiye |
![]() Selçuk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İmaj kavramı günlük dilde genellikle insanların, kurumların, yada mal ve hizmetlerin olumlu veya olumsuz yönlerini dile getirmek için kullandığımız bir kavramdır. Literatürde kişisel imaj, kurumsal imaj, olumlu imaj, olumsuz imaj, marka imajı, ürün imajı, mesleki imaj, ülke imajı, algılanan imaj, istenen imaj, mevcut imaj, transfer imajı gibi onlarca farklı imaj türü tanımlanmaktadır. İmaj, her ne kadar tek kelime ile ifade ediliyor olsa da, içinde yaşadığımız toplumun sosyal, kültürel, demografik vb. birçok unsurunun birleşmesiyle meydana gelen 1 ve kendisine kimi zaman olumlu kimi zaman ise olumsuz manalar yüklenen bir kavramdır. Konuya olumlu yaklaşanlar, imajı başarılı olmanın kilit noktası olarak tanımlarken, olumsuz yaklaşanlar ise imajın sahte, gerçekçilikten uzak ve yapay özellikler ya da davranış kalıpları ile oluşturulduğu görüşünü savunmaktadırlar 2.İmaj kavramı hem sosyal yaşamda kişiler açısından, hem de iş yaşamında kurumlar açısından büyük bir önem taşımaktadır. Çünkü başarılı olmak isteyen kişi ve kurumların olumlu bir imaja sahip olmaları gerekmektedir 3. Örneğin literatürde yer alan kimi çalışmalar, örgütün imajı olumlu olduğunda müşteri sadakatinin de yükselme eğilimi gösterdiğini ortaya koymaktadır. 4 Bireylerin |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Azerbaijani Studies |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2009 |