img
KOBİ lerde bilgi teknolojisi kullanımının rekabet gücü yenilikçilik girişimcilik ve pazarlama kapasitesiyele ilişkileri otomotiv sektöründe bir araştırma    
Yazarlar
Şebnem Aslan
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Musa ÖZATA Prof. Dr. Musa ÖZATA
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin bilgi teknolojisi (BT) kullanım düzeyini araştırmak ve bu bağlamda BT ile yenilikçilik, pazarlama kapasitesi, rekabet gücü ve girişimcilik kapasitesi arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Araştırma, Konya’da otomotiv yedek parça imalatı yapan 81 KOBİ’de gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS 10.0 programında değerlendirilmiş; tanımlayıcı istatistikler, t testi, tek yönlü varyans analizi, regresyon, korelâsyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, KOBİ’lerin BT kullanım düzeyi ile yenilikçilik, rekabet gücü ve pazarlama kapasitesi arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre; pazarlama kapasitesi ve yenilikçilik, girişimcilik kapasitesini pozitif ve anlamlı biçimde etkilemektedir. BT kullanımı, ihracat yapıp yapmamaya, işletme büyüklüğüne ve işletme yöneticisinin/sahibinin öğrenim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ÜBİTAK/ ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanına (SBVT) , EBSCO-CEEAS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2007
Cilt No 16
Sayı 2
Sayfalar 15 / 28
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 44

Paylaş