Yazarlar |
Şebnem Aslan
Selçuk Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Musa ÖZATA
Selçuk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin bilgi teknolojisi (BT) kullanım düzeyini araştırmak ve bu bağlamda BT ile yenilikçilik, pazarlama kapasitesi, rekabet gücü ve girişimcilik kapasitesi arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Araştırma, Konya’da otomotiv yedek parça imalatı yapan 81 KOBİ’de gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS 10.0 programında değerlendirilmiş; tanımlayıcı istatistikler, t testi, tek yönlü varyans analizi, regresyon, korelâsyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, KOBİ’lerin BT kullanım düzeyi ile yenilikçilik, rekabet gücü ve pazarlama kapasitesi arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre; pazarlama kapasitesi ve yenilikçilik, girişimcilik kapasitesini pozitif ve anlamlı biçimde etkilemektedir. BT kullanımı, ihracat yapıp yapmamaya, işletme büyüklüğüne ve işletme yöneticisinin/sahibinin öğrenim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ÜBİTAK/ ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanına (SBVT) , EBSCO-CEEAS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2007 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 15 / 28 |