img
Teknoloji Entegrasyonu ile Yükseköğretimde Yüz Yüze ve Karma Öğretim Uygulamalarının Zenginleştirilmesi: Çiçekdağı MYO Örneği    
Yazarlar
Öğr. Gör. Mustafa ASLANDEREN Öğr. Gör. Mustafa ASLANDEREN
Türkiye
Hatice Çilsalar Sagnak
Yozgat Bozok Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yükseköğretimde eğitimcilerin profesyonel gelişiminde teknolojinin etkili entegrasyonun gerçekleştirilmesine yönelik uygulamalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmada, yükseköğretim kurumlarında yüz yüze ve karma öğretim uygulamalarının etkili teknoloji entegrasyonu ile zenginleştirilmesi ve öğretim elemanlarının profesyonel gelişimlerini desteklemeye yönelik bir hizmet içi eğitim programının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu program kapsamında öğretim elemanlarının farklı alanlarda kullanabileceği teknolojilerinin entegrasonu örneklerinin farklı amaçlarla kullanımlarını içermekte ve kendi sınıflarında kullanımları desteklemektedir. Bu araştırma durum çalışması modelinde nitel bir çalışmadır. İlk aşamada ihtiyaçların belirlenmesi için Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Çiçekdağı Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Bölümü öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin görüşlerine başvurularak tüm derslerde kullanılan öğrenme yönetimi sisteminin etkili kullanımına ve teknoloji entegrasyonuna yönelik beklentiler belirlenmiştir. İhtiyaç analizi sonuçları doğrultusunda ihtiyaçların karşılanması için öğretim elemanlarına yönelik hizmet içi eğitim programı hazırlanmış ve öğretim elemanları eğitim sonunda kendi sınıflarında teknoloji entegrasyonu uygulamaları gerçekleştirmişlerdir. Öğretim elemanları kendi sınıflarında yaptıkları teknoloji entegrasyonu uygulamalarının olumlu etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Bununla birlikte öğrencilerin de büyük çoğunluğunun öğretim elemanlarının görüşlerine benzer görüşlere sahip olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin öğrenmelerinde etkili olduğu, öğrenme süreçlerini kolaylaştırdığı, öğrencileri süreçte daha etkin kıldığı, öğretim sürecinin bir parçası olduğu düşüncelerinin uyandığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Üniversite Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2636-7459
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2023
Cilt No 6
Sayı 2
Sayfalar 171 / 181
Doi Numarası 10.32329/uad.1145517
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/uad/issue/76472/1145517