Yazarlar |
Doç. Dr. Muhammet Mustafa BAYRAKTAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Saliha BOZER BAYRAKTAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Kırşehir’in sahip olduğu tarihi ve kültürel mirasın din öğretiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanım imkanlarını incelemektir. Çalışmanın verileri doküman incelemesi ve araştırma gezisiyle toplanmıştır. Öncelikle Kırşehir kültür ve sanat envanterinde yer alan eserler hakkında literatür taraması yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında eserler medrese, zaviye, cami, türbe, kervansaray, kaplıca/hamam olarak sınıflandırılmıştır. Daha sonra ilgili mekanlar ziyaret edilerek gözlem ve inceleme yapılmıştır. Literatür taraması ve araştırma gezisinden elde edilen bilgiler ışığında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi kazanımları, söz konusu eserlerle ilişkilendirilmiştir. Elde edilen verilerle Kırşehir’in nitelikli bir kültürel mirasa sahip olduğu ayrıca söz konusu kültür varlıklarının etkili bir din öğretimi için okul dışı öğrenme ortamı sağladığı anlaşılmıştır. Okul dışı öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde öğretmen tutumlarının önemli bir yere sahip olduğu bilinmektedir. Bu anlamda çalışmamızın öğretmenlere din öğretiminde okul dışı öğrenme etkinlikleri konusunda olumlu bir tutum kazandırması beklemektir. Yine bu araştırmanın, din öğretiminde kültürel varlıkların eğitsel amaçlı kullanımında öğretmenlere bilgi ve farkındalık kazandırması da beklenmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türkiye İlahiyat Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2602-3067 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2023 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 315 / 339 |
Doi Numarası | 10.32711/tiad.1280802 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3074656 |