Yazarlar (2) |
![]() Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye |
![]() Şırnak Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Veri zarflama analizi (VZA) farklı ölçüm birimleri ile ifade edilen çoklu girdi ve çıktılara sahip karar verme birimlerinin göreli etkinlik analizinde yaygın bir şekilde kullanılan etkinlik analizi yöntemlerinden birisidir. VZA yöntemi etkinlik ölçümünün yanı sıra hem olumlu hem de olumsuz kriterlere sahip karar problemlerinin çözümünde de kullanılmaktadır. Veri zarflama analizi yöntemi veri odaklı bir yöntem olduğu için girdi ve çıktı değişkenleri kesin değeri bilinen değişkenler olmalıdır. Ancak, gerçek hayat problemlerinde girdi ve çıktı değişenlerin değerleri her zaman kesin değer olarak ifade edilememektedir. Göreli etkinlik analizinde kesin değeri bilinen verilerle birlikte dilsel ifadelerin (sıralı veriler) ve sınırlandırılmış girdi ve çıktı değişkenlerinin kullanımına olanak sağlamak için “Bulanık veri zarflama analizi”(BVZA) yöntemi kullanılmaktadır. Bu çalışmada bir perakende mağaza zincirinin İzmir ilinde açmayı planladığı mağaza yerlerinin belirlenmesinde bulanık veri zarflama analizi yöntemi uygulanmıştır. Firma tarafından belirlenen yirmi iki mağaza yeri alternatifi elde edilen göreli etkinlik analizi sonuçlarına göre sıralanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The Journal of Academic Social Sciences |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Index Copernius |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2017 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 43 |
Sayfalar | 507 / 518 |
Doi Numarası | 10.16992/ASOS.12112 |
Makale Linki | http://www.asosjournal.com/Anasayfa.aspx |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 1 |