img
img
Bulanık Veri Zarflama Analiz (Bvza)Yönteminin Mağaza Yeri Seçiminde Kullanımı   
Yazarlar (2)
Onur Özveri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Muhammed MARUF Doç. Dr. Muhammed MARUF
Şırnak Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Veri zarflama analizi (VZA) farklı ölçüm birimleri ile ifade edilen çoklu girdi ve çıktılara sahip karar verme birimlerinin göreli etkinlik analizinde yaygın bir şekilde kullanılan etkinlik analizi yöntemlerinden birisidir. VZA yöntemi etkinlik ölçümünün yanı sıra hem olumlu hem de olumsuz kriterlere sahip karar problemlerinin çözümünde de kullanılmaktadır. Veri zarflama analizi yöntemi veri odaklı bir yöntem olduğu için girdi ve çıktı değişkenleri kesin değeri bilinen değişkenler olmalıdır. Ancak, gerçek hayat problemlerinde girdi ve çıktı değişenlerin değerleri her zaman kesin değer olarak ifade edilememektedir. Göreli etkinlik analizinde kesin değeri bilinen verilerle birlikte dilsel ifadelerin (sıralı veriler) ve sınırlandırılmış girdi ve çıktı değişkenlerinin kullanımına olanak sağlamak için “Bulanık veri zarflama analizi”(BVZA) yöntemi kullanılmaktadır. Bu çalışmada bir perakende mağaza zincirinin İzmir ilinde açmayı planladığı mağaza yerlerinin belirlenmesinde bulanık veri zarflama analizi yöntemi uygulanmıştır. Firma tarafından belirlenen yirmi iki mağaza yeri alternatifi elde edilen göreli etkinlik analizi sonuçlarına göre sıralanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of Academic Social Sciences
Dergi ISSN 2148-2489
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernius
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 5
Sayı 43
Sayfalar 507 / 518
Doi Numarası 10.16992/ASOS.12112
Makale Linki http://www.asosjournal.com/Anasayfa.aspx
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1
Bulanık Veri Zarflama Analiz (Bvza)Yönteminin Mağaza Yeri Seçiminde Kullanımı

Paylaş