img
İşte Benim Kimliğim: Moda ve Medyanın Kadınların Kimlik İnşası ve İdeal Beden Söylemlerindeki Rolü Üzerine    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Mine İMREN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Günümüz görsel dünyasında imgeler oldukça büyük önem taşımaktadır. İnsanoğlu giyinmeye başladığından bu yana, giysi ve aksesuarları ile kendilerine dair bilgileri aktarabildikleri küçük ve güçlü bir imge dünyası sunmuştur. Moda da kültüre veya döneme göre değişebilen giysi ve aksesuarlar ile bu anlamda bireylerin ile- tişim araçlarından biri haline gelmiştir. Ancak, moda özellikle kadınların hem giysileri ile yansıttıkları kim- liklerini hem de bedenleri ile ilgili algılarını sürekli manipüle eden bir araç haline dönüşmüş bulunmaktadır. Günlük yaşamda bireyler, özellikle de kadınlar bedenin olması gerektiği düşünülen ideal şekline dair normla- ra, medya aracılığı ile açık veya örtük bir şekilde maruz kalmaktadır. Tüm bunlar bir arada ele alındığında ise, medya ve moda işbirliğinin kadının beden imgesi ve kimlik inşasındaki rolü literatürde ilgi çeken ve incelen- meye değer bir başlık olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu neden ile bu çalışmada, moda ve medya işbirliğinin kadınların ideal beden söylemlerini içselleştirmelerindeki ve giysi ve aksesuarlar üzerinden kendi kimliklerini inşa etmeleri üzerindeki olası rolü, alan yazın kapsamında incelenerek değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2149-0767
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 102 / 110
Doi Numarası 10.31592/aeusbed.338524
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.31592/aeusbed.338524