Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İnternet çağının en önemli getirilerinden biri, çok sayıda bilgiye hızlıca erişim kolaylığıdır. Ancak bu durum, insanları sınırlı zaman karşısında çok sayıda bilgi arasından aramaları ile ilgili olanları ayırt etme zorunluluğunda bırakmaktadır. Bu nedenle, bu bilgi bombardımanı ile baş edebilmenin bir yolu olarak çoklu medya görevleri yaygınlaşmıştır. Böylece bireyler bilgi iletişim teknolojilerini ve bu teknolojilerin sahip olduğu fonksiyonları eş zamanlı veya aralarında geçişler yaparak kullanmaktadır. Teknolojinin günlük yaşamlarımızda yaygınlaşması ile birlikte artış gösteren bu bilgi iletişim teknolojisi kullanım çeşidini yordayan birtakım değişkenler ortaya konmuştur. Bu değişkenler, kullanıcı temelli (sosyo-demografik, psikolojik değişkenler), medya temelli (medya sahipliği vs.) değişkenler ve çoklu görev tercih motivasyonlarıdır. Bu derlemenin amacı, çoklu medya görevlerini gerçekleştirmede etkin olan çeşitli değişkenleri ele alarak alan yazında mevcut bazı kavramsal modeller aracılığı ile teorik açıdan incelemektir. Sonuçlar; cinsiyet, sahip olunan cihaz sayısı, yaş, ilişki durumu, eğitim, istihdam durumu, duygu durum ile birtakım motivasyon, kişilik özellikleri ve alışkanlıkların daha fazla çoklu medya görevi davranışı sergilemede etkili olduğunu göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
Dergi Adı | Nesne Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-6489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 14 |
Sayfalar | 136 / 147 |
Doi Numarası | 10.7816/nesne-07-14-09 |
Makale Linki | http://www.nesnedergisi.com/makale/pdf/1518269920.pdf |