img
img
Öğrencilerin Klavye Teknikleri Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma: Yalova Üniversitesi Örneği    
Yazarlar (3)
Özgür Doğan Gürcü
Türkiye
Cihat Çetin
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Merve TURPÇU Dr. Öğr. Üyesi Merve TURPÇU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada Yalova Üniversitesi’nde “Klavye Teknikleri” dersi gören öğrencilerin derse ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi yoluyla, olumlu algı ve tutumlarının geliştirilmesine ilişkin çeşitli öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Böylece bu dersin daha etkin ve verimli geçmesi hedeflenmektedir. Araştırma yöntemi yapılandırılmış mülâkat olarak belirlenmiştir. Klavye teknikleri dersini en az iki dönem boyunca almış 30 öğrenci ile mülâkat yapılmıştır. Mülâkat sonuçları kavramsal ve tematik olarak incelenmiş, analiz edilmiştir. Sonuç olarak; Klavyenin, bir “meslek – iş kapısı” olarak algılandığı, teknolojinin gelişiminin F klavye kullanımını olumsuz etkileyeceği görüşünün hâkim olduğu, ders başarısını etkileyen genel faktörlere bakıldığında düzenli ve çok çalışmanın ve kişinin iç motivasyonunun öne çıktığı söylenebilir. F klavye eğitimi konusunda uzman kişilerce halka eğitimler verilmesinin sağlanması, teknolojik aletlerin F klavye uyumlu olmasının desteklenmesi, yerel veya ulusal düzeyde yarışmaların düzenlenmesi önerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies
Dergi ISSN 2148-8703
Dergi Tarandığı Indeksler Art Index (Art Research Database, EBSCO)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2015
Cilt No 2
Sayı 2
Sayfalar 23 / 34
Doi Numarası 10.5505/pjess.2015.08208
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/398705