| Yazarlar (3) |
|
Türkiye |
|
Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Merve TURPÇU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmada Yalova Üniversitesi’nde “Klavye Teknikleri” dersi gören öğrencilerin derse ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi yoluyla, olumlu algı ve tutumlarının geliştirilmesine ilişkin çeşitli öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Böylece bu dersin daha etkin ve verimli geçmesi hedeflenmektedir. Araştırma yöntemi yapılandırılmış mülâkat olarak belirlenmiştir. Klavye teknikleri dersini en az iki dönem boyunca almış 30 öğrenci ile mülâkat yapılmıştır. Mülâkat sonuçları kavramsal ve tematik olarak incelenmiş, analiz edilmiştir. Sonuç olarak; Klavyenin, bir “meslek – iş kapısı” olarak algılandığı, teknolojinin gelişiminin F klavye kullanımını olumsuz etkileyeceği görüşünün hâkim olduğu, ders başarısını etkileyen genel faktörlere bakıldığında düzenli ve çok çalışmanın ve kişinin iç motivasyonunun öne çıktığı söylenebilir. F klavye eğitimi konusunda uzman kişilerce halka eğitimler verilmesinin sağlanması, teknolojik aletlerin F klavye uyumlu olmasının desteklenmesi, yerel veya ulusal düzeyde yarışmaların düzenlenmesi önerilebilir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies |
| Dergi ISSN | 2148-8703 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Art Index (Art Research Database, EBSCO) |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2015 |
| Cilt No | 2 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 23 / 34 |
| Doi Numarası | 10.5505/pjess.2015.08208 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/398705 |