img
Öğretim Elemanı ve Öğrencilerin AB Erasmus Programını Algılama Durumlarının İncelenmesi    
Yazarlar
 Menderes ÜNAL Menderes ÜNAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğretim elemanlarının ve üniversite öğrencilerinin AB Erasmus+ programı algı düzeylerini belirlemeye yönelik gerçekleştirilen bu çalışmada araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin tercih edilmiştir. Bu araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim döneminde Ahi Evran Üniversite'sinde farklı bölümlerde okuyan ve örneklem grubuna seçkisiz yöntemle dahil edilen 235 öğrenci ve 80 öğretim elemanının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan "Erasmus+ Programına Yönelik Algı Envanteri" kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonunda başarılı öğrencilerin Erasmus+ programı ile yakın irtibat halinde oldukları, öğrencilerin Erasmus+ programı hakkında farkındalıklarının, "İlgi" ve "Bilgilenme" düzeylerinin yetersiz olduğu, öğretim elemanlarının ise yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 17
Sayı 3
Sayfalar 581 / 598
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1487498
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 26

Paylaş