Yazarlar (1) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada yükseköğretimde okuyan öğrencilerin düşünme stillerinden bütünsel ve özgün düşünme stillerinin belirlenmesi hedeflenmektedir. Araştırmanın çalışma grubu Ahi Evran Üniversitesi’nde 2014-2015 eğitim öğretim döneminde öğrenim gören 208 öğrencinin seçkisiz olarak seçilmesi ile oluşturulmuştur. Betimsel araştırma niteliğindeki bu çalışmanın verileri, Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen “Düşünme Stilleri Envanteri” nin Fer (2005) tarafından Türkçeye uyarlanmış, geçerlik ve güvenirlik (0, 86) çalışması yapılmış olan aynı zamanda araştırmacı tarafından doğrulayıcı faktör analizi yapılarak son şekli verilen 20 maddelik ölçek aracılığı ile toplanmıştır. Öğrencilerin bütünsel ve özgün düşünme stilleriyle ilgili maddelerden elde edilen verilerle sınırlı olan çalışmanın sonunda, kadınların daha özgün düşünme stiline sahip oldukları, öğrencilerin okudukları bölüm, sınıf ve başarı durumlarının … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ |
Dergi ISSN | 2146-1961 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Art Index (Art Research Database, EBSCO) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 25 |
Sayfalar | 186 / 202 |
Makale Linki | https://www.ijoess.com/Makaleler/1303334975_11.%20186-202%20menderes%20%C3%BCnal.pdf |