img
img
Üniversite Öğrencilerinin Bütünsel ve Özgün Düşünme Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Menderes ÜNAL Prof. Dr. Menderes ÜNAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada yükseköğretimde okuyan öğrencilerin düşünme stillerinden bütünsel ve özgün düşünme stillerinin belirlenmesi hedeflenmektedir. Araştırmanın çalışma grubu Ahi Evran Üniversitesi’nde 2014-2015 eğitim öğretim döneminde öğrenim gören 208 öğrencinin seçkisiz olarak seçilmesi ile oluşturulmuştur. Betimsel araştırma niteliğindeki bu çalışmanın verileri, Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen “Düşünme Stilleri Envanteri” nin Fer (2005) tarafından Türkçeye uyarlanmış, geçerlik ve güvenirlik (0, 86) çalışması yapılmış olan aynı zamanda araştırmacı tarafından doğrulayıcı faktör analizi yapılarak son şekli verilen 20 maddelik ölçek aracılığı ile toplanmıştır. Öğrencilerin bütünsel ve özgün düşünme stilleriyle ilgili maddelerden elde edilen verilerle sınırlı olan çalışmanın sonunda, kadınların daha özgün düşünme stiline sahip oldukları, öğrencilerin okudukları bölüm, sınıf ve başarı durumlarının …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Dergi ISSN 2146-1961
Dergi Tarandığı Indeksler Art Index (Art Research Database, EBSCO)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 7
Sayı 25
Sayfalar 186 / 202
Makale Linki https://www.ijoess.com/Makaleler/1303334975_11.%20186-202%20menderes%20%C3%BCnal.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş