Yazarlar |
Hayriye Torunoğlu
|
Prof. Dr. Menderes ÜNAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Ersoy KARABAY
Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezlerinde uygulanmakta olan İngilizce öğretimprogramını uygulayıcıları olan İngilizce öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelemektir.Çalışma betimsel bir durum çalışmasıdır. Nitel veri toplama tekniklerinden görüşme tekniği ileveri toplama işlemi gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Bilim ve Sanat Merkezi’nde (BİLSEM)görev yapmakta olan gönüllü İngilizce öğretmenlerinden görüşme yolu ile elde edilmiştir. Amaçlıörneklem tekniklerinden maksimum çeşitlilik örnekleme kullanılarak oluşturulan çalışmagrubunda 12 İngilizce öğretmeni yer almıştır. Araştırma kapsamında İngilizce öğretim programıkazanımlar, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarıyla değerlendirilmiştir.Elde edilen veriler Nvivo 11 programına aktarılarak içerik analizi yapılmıştır. Öğretmen görüşlerinedayalı olarak elde edilen bulgular incelendiğinde kazanımların ve içeriğin öğrenci seviyelerineuygun olmadığı, uygulanmakta olan etkinlik kitabının güncellenmesi gerektiği, önerilen yöntem vetekniklerin yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte değerlendirme ölçeklerinin yeterliolmadığı ve zenginleştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | IJOESS International Journal of Eurasia Social Sciences |
Dergi ISSN | 2146-1961 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2021 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 277 / 292 |
Doi Numarası | 10.35826/ijoess.2892 |
Makale Linki | https://www.ijoess.com/Makaleler/309919457_5.%20278-292%20Hayriye%20Toruno%c4%9flu.pdf |