img
Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Üzerinden Yürütülen Lisansüstü Derslerin Süreç Değerlendirmesi: AYDEP Örneği    
Yazarlar
Prof. Dr. Menderes ÜNAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Murat Çokyaman
Özet
Teknolojinin 21. yüzyılda hızlı bir şekilde gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan sanal öğrenme ortamları uzaktan eğitim için önemli bir dönüm noktası olan Öğrenme Yönetim Sistemlerinin gelişmesine neden olmuştur. Bu sistemlerden bir tanesi de Ahi Yeterliğe Dayalı Eğitim Portalıdır (AYDEP). Bu çalışmada AYDEP Öğrenme Yönetimi Sisteminin değerlendirilmesi ve bu sistem üzerinden yürütülen lisansüstü ders etkinliklerinin Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün Değerlendirme Modeli olarak da bilinen CIPP Program değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma (tarama) modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde lisansüstü öğrenim görmekte olan öğrenciler ve derslere giren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Çalışmaya 171 öğrenci ve 40 öğretim elemanı katılmıştır. Çalışmada veri toplamak için AYDEP Değerlendirme Anketi ve CIPP Modeli Süreç Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler uygun bir istatistik programına aktarılarak çalışma amaçları doğrultusunda yüzdelik oranları, frekans değerleri ve aritmetik ortalamaları tespit edilmiş ayrıca bağımsız gruplar t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların AYDEP Öğrenme Yönetim Sistemini faydalı buldukları ve CIPP Program Değerlendirme Modeli süreç boyutu ölçütlerine göre de lisansüstü ders etkinliklerinden memnun oldukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
AYDEP,Öğrenme Yönetim Sistemi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2149-0767
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2021
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 620 / 639
Doi Numarası 10.31592/aeusbed.907624
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1676913
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 2
Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Üzerinden Yürütülen Lisansüstü Derslerin Süreç Değerlendirmesi: AYDEP Örneği

Paylaş