Yazarlar |
Menderes ÜNAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Murat Çokyaman
|
Özet |
Teknolojinin 21. yüzyılda hızlı bir şekilde gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan sanal öğrenme ortamları uzaktan eğitim için önemli bir dönüm noktası olan Öğrenme Yönetim Sistemlerinin gelişmesine neden olmuştur. Bu sistemlerden bir tanesi de Ahi Yeterliğe Dayalı Eğitim Portalıdır (AYDEP). Bu çalışmada AYDEP Öğrenme Yönetimi Sisteminin değerlendirilmesi ve bu sistem üzerinden yürütülen lisansüstü ders etkinliklerinin Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün Değerlendirme Modeli olarak da bilinen CIPP Program değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma (tarama) modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde lisansüstü öğrenim görmekte olan öğrenciler ve derslere giren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Çalışmaya 171 öğrenci ve 40 öğretim elemanı katılmıştır. Çalışmada veri toplamak için AYDEP Değerlendirme Anketi ve CIPP Modeli Süreç Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler uygun bir istatistik programına aktarılarak çalışma amaçları doğrultusunda yüzdelik oranları, frekans değerleri ve aritmetik ortalamaları tespit edilmiş ayrıca bağımsız gruplar t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların AYDEP Öğrenme Yönetim Sistemini faydalı buldukları ve CIPP Program Değerlendirme Modeli süreç boyutu ölçütlerine göre de lisansüstü ders etkinliklerinden memnun oldukları tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2021 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 620 / 639 |
Doi Numarası | 10.31592/aeusbed.907624 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1676913 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 4 |