Yazarlar |
Murat Çokyaman
|
Menderes ÜNAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma Covid-19 salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim faaliyetlerine yönelik öğrenci ve öğretmen algılarının metafor analizi ile ortaya çıkarılmasını amaçlayan olgubilim deseni ile tasarlanmış nitel bir araştırmadır. Çalışmaya 135 öğretmen, 128 öğrenci olmak üzere toplam 263 kişi katılmıştır. Araştırma verileri geliştirilen ölçme aracı ile Google formlar üzerinden çevrimiçi toplanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Katılımcılar tarafından uzaktan eğitimle ilgili oluşturulan metaforlar incelendiğinde, uzaktan eğitim ile ilgili erişim, esneklik, eğitim, etkileşim ve duyuşsal kategorileri ortaya çıkmıştır. Oluşturulan metaforların nitelikleri incelendiğinde hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik genellikle olumlu algılara sahip oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin çoğunluğu eğitim, erişim ve esneklik kategorilerinde olumlu algılara sahipken etkileşim ve duyuşsal kategorilerinde olumsuz algılara sahip olduğu öte yandan öğretmenlerin erişim dışında tüm kategorilerde olumlu algılara sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda uzaktan eğitim sistemlerinin tasarlanması, eğitim sistemine entegrasyonu ve uygulanması sürecinde alınacak kararlarda duyuşsal, erişim ve etkileşim kategorilerindeki olumsuz algıların; eğitim ve esneklik kategorilerindeki olumlu algıların göz önünde bulundurulması önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2021 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 18 |
Sayfalar | 1684 / 1715 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.913396 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1698558 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 9 |
Google Scholar | 43 |