Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, Bilim ve Sanat Merkezlerinde uygulanan programların öğrenci, öğretmen ve veli beklentilerine göre değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırma 2020-2021 ve 2021-2022 eğitim-öğretim yılları içinde 5 farklı ilde (Aksaray, Kırşehir, Kırıkkale, Nevşehir, Niğde) bulunan Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören öğrenciler, veliler ve bu kurumlarda görev yapan öğretmenlerle yürütülmüştür. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemini belirlemede amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan BİLSEM Programları Değerlendirme Formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde MAXQDA programı kullanılmış ve veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin BİLSEM programlarından beklentileri sosyal gelişim, akademik başarı ve kişisel gelişim başlıkları altında toplanırken, veli beklentileri akademik gelişim üzerine yoğunlaşmaktadır. Öğretmenlerin ise BİLSEM programlarından öğrenciye ve uygulamaya yönelik beklentileri olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrenci beklentilerinin çoğunlukla karşılandığı, öğretmenlerin ise zengin içerik ve esnek program olması yönündeki beklentilerinin karşılandığı görülmüştür. Velilerin öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkı sağlaması konusundaki beklentilerinin karşılandığı sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | ERCİYES AKADEMİ |
Dergi ISSN | 2757-7031 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Art Index (Art Research Database, EBSCO) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2023 |
Cilt No | 37 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 731 / 754 |
Doi Numarası | 10.48070/erciyesakademi.1293815 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3128277 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 1 |