img
Öğretmenlerin Eğitsel İnternet Kullanımı Öz Yeterlik İnançlarına FATİH Projesinin Etkisi   
Yazarlar
Yunus Geçer
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, FATİH projesi kapsamındaki öğretim teknolojilerinin, öğretmenlerin eğitsel internet kullanım özyeterlik inançlarına etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim-öğretim yıllarında Kırşehir ilinde FATİH projesi kapsamındaki ortaöğretim okullarında etkileşimli tahta ve altyapı kurulumu yapılıp kendilerine tablet bilgisayar dağıtılan 128 öğretmen oluşturmuştur. Bu araştırma, betimsel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma FATİH projesinin Kırşehir'de uygulanmaya konulması ve bir yıllık uygulama sürecine dayalı etkisini araştırması bakımından boylamsal bir araştırma özelliğindedir. Verilerin elde edilmesinde, "Eğitsel İnternet Kullanım Özyeterliği İnançları Ölçeği" kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerine ait bilgiler ise Anket Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Verilerinin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, FATİH projesi kapsamındaki öğretim teknolojileri; öğretmenlerin eğitsel internet kullanım özyeterlik inançlarında son uygulama lehine istatistiksel olarak anlamlı derecede fark oluşturduğu tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayımlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı IIIrd Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi.
Kongre Tarihi 31-05-2016 / 03-06-2016
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Muğla
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş