img
Yazokulu ve Normal Öğretim Uygulaması Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma ile normal ve yaz dönemi uygulamalarında akademik başarının farklı taşıp farklı (aşmadığı ve öğrencilerin yaz dönemi uygulamasına ilişkin görüşlerinin lespiti amaçlanmıştır. Araştırmada, başarı karşılaştırması için son test kontrol gruplu deneysel desen, yaz dönemi uygulamasına ilişkin öğrenci algılarının tespitinde ise genel tarama modellerinden olan tekil tarama modelinden yararlanılmıştır. Normal ve yaz dönemi öğrenci başarılarının karşılaştırması için 2007-2008 öğretim yılı bahar dönemi ile 2008 yaz dönemi final sonuçları; yaz okulu uygulamasına ilişkin öğrenci algıları için ise anket verileri kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin normal dönemdeki başarıları yaz dönemine göre daha yüksek bulunmuştur. Öğrenciler yaz döneminde, üst yarıyıllardan ders alarak erken mezun olmak ve iieri yarıyıllarda rahatlamak düşüncesindedirler. Ayrıca, öğrenciler yaz dönemindeki performanslarının yüksek olduğu görüşündedirler.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.Ü.Journal of Education)
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 43
Sayfalar 436 / 447
Makale Linki http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/381-published.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş