img
The Principles of Collectivism Application in Compulsory Education Curriculum in Turkey   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türk Milli Eğitim Sisteminde ilköğretim(1-5.sınıf) eğitim programı üzerine yapılmış olan bu çalışmada, programının önemli bir ilkesi olan toplu öğretim ilkesinin teorik ve uygulama temellerinin ortaya konulması hedeflenmiştir.Türk Eğitim Sisteminde zorunlu eğitim tüm vatandaşlara devlet okullarında parasızdır. Bu uygulama Türkiye’nin özel şartlarından dolayı her yerde aynı nitelik ve nicelikte uygulanamamaktadır.Öğretimde toplulaştırma uygulaması; Türk Milli Eğitim sisteminde ilköğretim programlarında çok önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu uygulama ilköğretim ( ilkokul-1-5 sınıf) programlarında 1926 yılından beri, içerik olarak toplulaştırma ve öğretim tekniği bakımından toplulaştırma olarak iki şekilde uygulanmaktadır. Bu ilke, süreç içerisinde içerik olarak tüm derslerde içerik toplulaştırması olarak yapılmış olmasına karşın, öğretim tekniği bakımından ise mihver dersle ilişkilendirme olarak uygulanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
türk eğitim sistemi,ilk öğretim programı,toplu öğretim,zorunlu eğitim
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TUBİTAK - ULAKBİM EBSCOhost The Directory of Open Access Journals - DOAJ Türk Eğitim İndeksi Akademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS Index)
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2007
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 15 / 20
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt7Sayi1/JKEF_7_1_2006_15_20.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş