img
Sınıf Öğretmenlerinin Okul Meslektaşları ve Kendi Mesleki Yeterliklerini Algılamaları   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin okul, meslektaş ve kendi mesleki yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi Milli Eği­tim Bakanlığına bağlı okullarda görevli random yolla seçilmiş 219 sınıf öğretme­ninden oluşmaktadır. Araştırma verileri "İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Ve Öğretmenlerin Öğ­retimi Programlama Sürecinin Değerlendirmesi Ölçeği" ile elde edilmiştir. Ölçe­ğin Cronbach Alpa iç tutarlık katsayısı 0,82 olarak hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin kendilerini geliştirmede bil­gisayar teknolojisi ve internetten yararlanma düzeyleri düşük, mesleki olarak ise kısmen eğitim ihtiyacı, içerisindedirler. Ayrıca mesleki yeterlik ve heyecan açısından, kendilerini yüksek düzeyde, meslektaşlarını ise kısmen yeterli dü­zeyde görmektedirler. Sınıf öğretmenleri sistem içerisinde kendisini geliştirmemiş ve gerekli performansı göstermeyen meslektaşlarına eğitimci olarak güvenmedikleri gibi öğretmen olarak kalmalarına da karşı görüştedirler. Okulda normal öğretim uygulaması yapılmasından yana olmalarına karşın, okul dışı zamanlarını akademik olmayan etkinliklerle geçirmektedirler Ayrıca, öğretmenlerin özlük "haklarının tespitinde performans değerlendirmesi yapılması gerektiği görüşündedirler. Sınıf öğretmenleri okulları, misyon ve vizyonu olan ve bulunduğu çev­renin çok yönlü gelişmesine hizmet eden kurumlar olarak algılamaktadırlar.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2007
Cilt No 36
Sayı 174
Sayfalar 171 / 192
Makale Linki http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/174.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7

Paylaş