Yazarlar |
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin okul, meslektaş ve kendi mesleki yeterliklerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görevli random yolla seçilmiş 219 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri "İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Ve Öğretmenlerin Öğretimi Programlama Sürecinin Değerlendirmesi Ölçeği" ile elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpa iç tutarlık katsayısı 0,82 olarak hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin kendilerini geliştirmede bilgisayar teknolojisi ve internetten yararlanma düzeyleri düşük, mesleki olarak ise kısmen eğitim ihtiyacı, içerisindedirler. Ayrıca mesleki yeterlik ve heyecan açısından, kendilerini yüksek düzeyde, meslektaşlarını ise kısmen yeterli düzeyde görmektedirler. Sınıf öğretmenleri sistem içerisinde kendisini geliştirmemiş ve gerekli performansı göstermeyen meslektaşlarına eğitimci olarak güvenmedikleri gibi öğretmen olarak kalmalarına da karşı görüştedirler. Okulda normal öğretim uygulaması yapılmasından yana olmalarına karşın, okul dışı zamanlarını akademik olmayan etkinliklerle geçirmektedirler Ayrıca, öğretmenlerin özlük "haklarının tespitinde performans değerlendirmesi yapılması gerektiği görüşündedirler. Sınıf öğretmenleri okulları, misyon ve vizyonu olan ve bulunduğu çevrenin çok yönlü gelişmesine hizmet eden kurumlar olarak algılamaktadırlar. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Milli Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-5600 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2007 |
Cilt No | 36 |
Sayı | 174 |
Sayfalar | 171 / 192 |
Makale Linki | http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/174.pdf |