Yazarlar |
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, öğretmen adaylarının okuduğunu anlamalarında, yazılı materyal olarak ders kitaplarının kullanım stratejileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemeye dönük betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. Doküman incelemesi ve başarı testinin birlikte işe koşulduğu nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Doküman incelemesi sırasında yarı yapılandırılmış kitap inceleme formu kullanılmıştır. Başarı düzeyinin tespitinde ise başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak çalışmaya katılan öğretmen adaylarının, anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile akademik başarıları arasında pozitif yönlü düşük bir ilişki bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS, ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 913 / 947 |
Makale Linki | http://www.tebd.gazi.edu.tr/index.php/tebd/article/view/220/205 |