img
Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Hakkında Öğretmen Adayı Görüşlerinin Metafor Yoluyla Analizi   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmayla öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını nasıl tanımladıklarının ortaya çıkarılarak MEB içerisinde okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamaları ile ölme ve değerlendirme eğitiminin yükseköğretim sürecinde önemine vurgu yapmak amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarının nasıl olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırmada nitel veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma grubu amaçsal örnekleme belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitimöğretim yılı bahar dönemi farklı öğretmenlik programlarında kayıtlı 4. sınıf öğrencilerinden (N: 263) oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. anlamları dikkate alındığında önemli bir oranda (%34), uygulandığı biçimi ile ölçme uygulamalarının niteliksizliği teşvik eden, sübjektif yönlü, yılgınlık-korku yaratan, aldatıcı yöntemlerle yapılan, ezberci ve rutin işlemler şeklinde gerçekleştirilen uygulamalar olarak olumsuz bir özellikte betimlenmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı TURKISH STUDIES
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler ebsco, doaj, sobiad, vd
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2016
Cilt No 11
Sayı 9
Sayfalar 775 / 802
Doi Numarası 10.7827
Makale Linki www.turkishstudies.net
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Hakkında Öğretmen Adayı Görüşlerinin Metafor Yoluyla Analizi

Paylaş