Yazarlar |
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmayla öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını nasıl tanımladıklarının ortaya çıkarılarak MEB içerisinde okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamaları ile ölme ve değerlendirme eğitiminin yükseköğretim sürecinde önemine vurgu yapmak amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarının nasıl olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırmada nitel veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma grubu amaçsal örnekleme belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitimöğretim yılı bahar dönemi farklı öğretmenlik programlarında kayıtlı 4. sınıf öğrencilerinden (N: 263) oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. anlamları dikkate alındığında önemli bir oranda (%34), uygulandığı biçimi ile ölçme uygulamalarının niteliksizliği teşvik eden, sübjektif yönlü, yılgınlık-korku yaratan, aldatıcı yöntemlerle yapılan, ezberci ve rutin işlemler şeklinde gerçekleştirilen uygulamalar olarak olumsuz bir özellikte betimlenmektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | TURKISH STUDIES |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ebsco, doaj, sobiad, vd |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2016 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 9 |
Sayfalar | 775 / 802 |
Doi Numarası | 10.7827 |
Makale Linki | www.turkishstudies.net |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |